معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

27 شهریور 1403 سه شنبه
  • تاریخ انتشار : 1403/06/18 - 07:52
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 257
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

نشست معرفی دستاوردها و اقدامات انجام شده سه ساله معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران

نشست معرفی دستاوردها و اقدامات انجام شده سه ساله معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستانی، مدیران، روسا و کارکنان معاونت درمان، روز شنبه 17 شهریور 1403 برگزار شد.

 
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، نشست معرفی دستاوردها و اقدامات انجام شده سه ساله معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستانی، مدیران، روسا و کارکنان معاونت درمان، روز شنبه 17 شهریور 1403 برگزار شد.
دکتر ناطقی از زحمات کارکنان معاونت درمان تشکر کرد و گفت: کارکنان این معاونت، همگی سه سال پرچالش را پشت سر گذاشتند. با توجه به اینکه بیماران بدحال کل کشور به دانشگاه علوم پزشکی تهران ارجاع داده می شوند، ولی میزان مورتالیتی مادر و نوزاد در دانشگاه به وضع بسیار مطلوبی رسیده است، تقریبا هفتاد درصد خدمات مادر، نوزاد و کودکان متعلق به دانشگاه علوم پزشکی تهران است. 
وی به تسریع در کار ارباب رجوعان تاکید کرد و افزود: اولویت من بر تسریع و اصلاح فرآیندهای کاری ازجمله صدور پروانه بود. فرهنگ سازمانی با تغییر مدیران و روسا، دستخوش تغییرات نمی شود، معمولا برای تغییر فرهنگ سازمانی، نیاز به یک دوره ده ساله است که بر یک خط پیش رود، پس از آن تغییرات فرهنگی در سازمان ایجاد می شوند. خوشرویی را سرلوحه کار خود قرار دهید چراکه اعتماد ارباب رجوع به کارکنان را افزایش می دهد.
معاون درمان دانشگاه اضافه کرد: اجرای قانون وظیفه همه ماست. اصل و اساس جامعه از مدیران میانی شروع می شود و فضا و فرهنگ جامعه را شکل می دهد. قوانین باید به صورت صحیح انجام شود، باید در هر بخش که مسئولیت داریم، با خودمان و دیگران تعارف نداشته باشیم و اگر کاری را باید انجام دهیم، پای آن بایستیم. البته در بعضی موارد قوانین نیازمند اصلاح هستند و باید پس از اصلاح قوانین، به هر نقطه ای که رسیدیم، در اجرای قانون قاطعیت داشته باشیم.
دکتر ناطقی گفت: برای افزایش کارانه پرسنل معاونت درمان اقدامات زیادی انجام شد. ما در دانشگاه علوم پزشکی تهران چالش های زیادی داشتیم ولی با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تمامی کارها در این سه سال جمع بندی و انجام شدند.
وی به تفویض اختیار تاکید کرد و گفت: در مبحث نیروی انسانی پرستاری، ما ناچار به ورود به جزئیات بودیم و خدا را شاکریم که انجام شد.
دکتر گنجعلی خان حاکمی، مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستانی هدف از این جلسه را نمایش زحمات و خدمات انجام شده سه ساله معاونت درمان دانست و گفت: از دکتر ناطقی سپاسگزارم که در این سال ها ما را در اجرای قوانین یاری کردند چرا که بسیاری از مسائل بدون حمایت دکتر ناطقی قابل اجرا نبود. در این سه سال معاونت درمان در همه جنبه ها تلاش مستمر کرد و هیچ واحدی نبود که کارهای سپرده شده را انجام ندهد. تمام واحدها انرژی گذاشتند و همگی برای پیشبرد اهداف تلاش کردند.
دکتر وسکوئی، مدیر حوادث و پدافند غیرعامل دانشگاه گفت: ما در ستاد هدایت دستورالعمل های زیادی داشتیم ولی اجرای آن ها به سختی انجام می شد و با اختیاراتی که دکتر ناطقی به ما داد توانستیم دستورالعمل ها را اجرایی کنیم. خدمت در هر سطحی یک موهبت الهی است که تمام انرژی آن به زندگی ما بر می گردد.
سیمین رنجبران، مدیر پرستاری دانشگاه گفت: کادر پرستاری دانشگاه، معمولا به روش درست کار کردن، مشابه اعتباربخشی، عادت دارند و فقط باید علاوه برکارهای جدیدی که به ما سپرده می شد، وضعیت موجود از جمله آموزش کارکنان، آموزش به بیماران و تخمین نیروی انسانی مراکز را ثابت نگه می داشتیم.
وی افزود: در دوره دکتر ناطقی، کارهایی که نیاز به پشتیبانی زیاد داشت و عملی نمی شد، عملی شدند. ما موظفیم در مواقع اضطراری، راه چاره ای پیدا کنیم و کار ارباب رجوعان را انجام دهیم. درحال حاضر تنها دانشگاهی که از نظر پرستاری در آرامش است و نیروی پرستاری می بیند که حق به حق دار می رسد، دانشگاه علوم پزشکی تهران است. بسیار خوشحالم که می توانم بار کوچکی را از جامعه پرستاری و مردم بردارم و به بهترین نحوی که می توانم برای بیماران خدمات انجام دهم، این باقیات و صالحات است.
دکتر خوشنویس، معاون مدیر نظارت و اعتباربخشی گفت: از نظر من نقش رهبری دکتر ناطقی پر رنگ تر از ریاست بود. پیش ارزیابی اعتباربخشی به ما کمک کرد که در سطح دانشگاه بیمارستان های رتبه اول اعتباربخشی داشته باشیم. چک لیست های استانداردی برای تمدید و صدور پروانه آماده کردیم. راه اندازی سامانه های متعدد و راه اندازی کلینیک های زخم بیمارستان ها نشان از پیگیری و پشتیبانی مستمر دکتر ناطقی هستند.
  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی,ویژه دانشگاه,اخبار مدیریت هماهنگی امور بیمه، تعرفه و استاندارد,اخبار مدیریت پرستاری,اخبار مدیریت نظارت و اعتباربخشی ,اخبار مدیریت حوادث، فوریت های پزشکی و پدافند غیرعامل,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 276943
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *